احیای مراسمات اهل البیت علیه السلام
خدام ابوالفضل العباس
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 14:40 ::  نويسنده : مجید باوی

فرا رسیدن ایام غمبار فاطمیه و سالروز شهادت ایشان بر رهروان حضرتش تسلیت باد

یا علی رفتم بقیع اما چه سود 


هر چه گشتم فاطمه آنجا نبود


یا علی قبر پرستویت کجاست 

آن گل صدبرگ خوشبویت کجاست

هر چه باشد من نمک پرورده ام

دل به عشق فاطمه خوش کرده ام ...

 

استفاده از اين دستگاه براى ديدن و شنيدن برنامه‏هاى علمى يا قرآنى و مانند آن، هرچند فى‏نفسه مانعى ندارد، ولى به دليل اين که برنامه‏هايى که از طريق ماهواره توسط دولتهاى غربى و بيشتر کشورهاى همسايه پخش مى‏شوند، غالباً در بردارنده آموزش افکار گمراه‏کننده و تحريف حقايق و همچنين برنامه‏هاى لهو و فساد هستند و حتّى مشاهده برنامه‏هاى علمى يا قرآن ازطريق آنها موجب وقوع در فساد و ارتکاب حرام مى‏گردد، بنا بر اين شرعاً استفاده از آنتن‏هاى مذکور براى ديدن آن برنامه‏ها حرام است مگر آنکه برنامه‏هاى مفيد علمى يا قرآنى محض باشند و مشاهده آنها مستلزم هيچ فساد يا ابتلا به عمل حرامى نباشد، البته اگر قانونى باشد بايد مراعات شود.

 

سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : مجید باوی

مبینای عزیز،
نامه ات درد ما را تازه کرد. خدا به تو و مامان صبر بدهد. تو خوب می دونی که بابای مهربونت (بخصوص این اواخر) چقدر درد کشید. خدا بابا را پیش خودش برد تا دیگه درد نکشه و در کنار بهترین بندگان خدا در بهشت آرامش پیدا کنه اگرچه تحمل این جدایی برای شما بسیار سخت است ولی مطمئن باش بابا از اونجا شما را می بینه و براتون دعا می کنه.
مبینای عزیز،
خانم معلمت چه خوب گفته که خدا همه بچه ها را دوست داره اما بچه های شهدا رابیشتر دوست داره. می دونی چرا؟ چون باباشون را در راه خدا از دست دادند. مبینا جون فرزند شهید بودن افتخاری است که نصیب هر کسی نمیشه.
مبینای عزیز،
پیش از این عزیز ما بودی و حالا عزیزتری. برای تو و مامان بزرگوارت در این اولین بهار بی بابا از خداوند شهدا و رستگاران، سلامتی و سعادت مسألت می کنم.

چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 13:53 ::  نويسنده : مجید باوی

حضرت زینب کبری علیهاالسلام دختر امیرالمومنین امام علی علیه السلام

و حضرت زهرا سلام الله علیها در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم

هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشود او را ام کلثوم کبرى،

و صدیقه صغرى مى‏نامند.

سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 12:50 ::  نويسنده : مجید باوی

 * نامه ای به بهشت * 

 با با علی سلام. دلم خیلی خیلی برات تنگ شده . امروز سی روزه  که رفتی .

 بابایی چرا از پیشم رفتی پیش خدا. حتماً از دستم ناراحت شدی آخه وقتی رو ویلچر بودی غصّه می خوردم دلم می خواست دنبالم بدویی یا بغلم   کنی پرتم کنی بالا.

 بابا نمی خوام باهام بازی کنی ، نمی خوام اذیّت بشی فقط بیا

  پیشم باش، رو ویلچر باش، اما باش . 

  وقتی تهران بودی ، به خدا می گفتم: من بمیرم اما بابام نمیره .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 13:41 ::  نويسنده : مجید باوی

 يك خاطره‌ ديگر، همين ايام ماه مبارك بود. براي قضيه‌ استهلال ما در دفتر مانده بوديم. شب با يكي از دوستان دفتر به نماز حضرت آقا رفتيم. بعد از نماز آقا فرمودند چطور شما اين موقع - موقع افطار - در دفتر هستيد؟ گفتيم براي استهلال مانده‌ايم. فرمودند خيلي خوب، افطار را برويم منزل ما. ما هم دلمان مي‌خواست كه براي افطار منزل آقا برويم، ولي تعارف هم مي‌كرديم. گفتيم نه آقا در دفتر غذا تهيه كرده‌اند. فرمودند نه، بياييد برويم. ما هم رفتيم. ‌اين آقاي حاج ناصر كه پذيرايي مي‌كند، مقداري نان و پنير و سبزي و حلوا آورد. ما مقداري نان و پنير، يك مقدار هم حلوا خورديم. ولي منتظر بوديم كه غذا را بياورند. بالاخره افطار است و با غذايي بايد ادامه پيدا كند. چون ما كنار آقا نشسته بوديم. ايشان چشمشان توي چشم ما نمي‌افتاد، مقداري آزادتر بوديم. اين آقاي حاج ناصر كه مي‌آمد، من يك جوري علامت دادم كه چيزي ادامه دارد يا نه، كه اگر ادامه ندارد، ما همين را بخوريم و گرسنه نباشيم. اگر ادامه دارد، خوب خودمان را به اينها سير نكنيم. علامتي دادم. ايشان گفت نه، ادامه ندارد. ما همان نان و حلوا و همان نان و پنير را خورديم. ولي اگر دفتر مي‌آمديم، قطعاً غذايي كه در دفتر درست كرده بودند‌ براي همين پرسنلي كه شيفت كاري داشتند‌ چرب‌تر از غذاي حضرت آقا بود.
بعد كه افطار كرديم و حضرت آقا تشريف بردند داخل، ما به آقاي حاج ناصر عرض كرديم كه اين چه افطاري بود؟ اگر ما دفتر بوديم يك غذاي حسابي به ما مي‌دادند. ايشان گفت كه خانواده‌ حضرت آقا مشهد مشرف شده‌اند و قبل از رفتن يك قابلمه‌ بزرگ از اين حلواها درست كرده‌اند. به اندازه‌ اين سه‌ چهار شب، افطارمان هر شب حلوا است و با حضرت آقا نان و پنير و حلوا مي‌خوريم. گفتم سحر چه كار مي‌كنيد؟ ايشان گفت براي سحر هم آبگوشت درست مي‌كنيم و به اندازه يك پياله‌ براي حضرت آقا آبگوشت مي‌دهيم و بقيه‌اش را هم خودمان مي‌خوريم.
اين برنامه‌ غذايي آقا بود. از اين نمونه‌ها تقريباً فراوان است كه واقعاً زندگي آقا، يك زندگي كاملاً زاهدانه است. يعني من مي‌توانم به جرات عرض بكنم كه زندگي ايشان از نظر كيفيت، هيچ فرقي با قبل از انقلاب نكرده است.
البته تعداد اولاد بيشتر شده‌اند‌، عروس، داماد و نوه و يك مقدار فضاي بيشتري لازم است‌ اما كيفيت زندگي هيچ فرقي نكرده است، همان زندگي، همان خانه، همان امكاناتي كه ايشان در دوره‌ قبل از انقلاب در مشهد داشتند، ما شاهديم الان همان وضعيت هست.

منبع: ويژه نامه «تداوم آفتاب» روزنامه جام جم مردادماه87 /:"احمد مروي" معاون ارتباطات حوزه اي دفتر مقام معظم رهبري

یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 13:38 ::  نويسنده : مجید باوی

وقتی ۲ درس از درسهای خارج رهبر انقلاب را در مورد مومن واقعی و شیعی واقعی خواندم از شیعه بودنم خجالت زده شدم که واقعا چقدر از آن شیعه و مومنی که مد نظر امام جعفر صادق و امام محمد باقر علیهم السلام است فاصله دارم. شما هم این مطالب را بخوانید امیدوارم که شما مثل من رو سیاه نباشید.
 

حتما ادامه مطلب رو بخوانید...



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 13:29 ::  نويسنده : مجید باوی

مقام معظم رهبرى در جلسه اخيرشان با هيئت دولت با اشاره به تحریمهای دشمن به شكست دشمن در اين تحريمها اشاره و براي تقريب ناپختگي طرحههاي غرب  كارتون تام جري را مثال زدند  و فرمودند:  وقتى كه ما اين حجم عظيمِ ظاهرىِ نظامى و اقتصادى استكبار را در مقابل خودمان مشاهده مى‏كنيم، انسان به ياد گربه كارتون «تام و جرى» مى‏افتد! تحركش زياد و هاى و هويش زياد و حجمش بزرگ، اما نتيجه كارش نه آنچنان كه خودش انتظار دارد يا بينندگان انتظار دارند. واقعاً همين جورى است. اين به زيركى شما بستگى دارد. آن‏ها گفتند تحريمهاى هوشمند يا تحريمهاى فلج‏كننده؛ اما مى‏بينيم كه اين تحريمها نه آنچنان هوشمند بود، نه فلج‏كننده بود. خب، همين تحريمها موجب شد كه در بسيارى از چيزهايى كه خودكفايى نداشتيم، به خودكفايى برسيم؛ تحرك خوبى را در زمينه‏هاى علمى به وجود بياوريم؛ كارهايى بزرگى را در زمينه توليدات صنعتى و نظامى و غيرنظامى در كشورمان شاهد باشيم و به راه‏هاى گوناگونى براى اين‏كه اين تحريم را خنثى كنيم، برسيم. اين تحريمها خنثى خواهد شد؛ شما بدانيد. اينجور نيست كه اين‏ها بتوانند و طاقت بياورند كه اين حركت و اين رفتار را مدت طولانى ادامه بدهند؛ اين امكان‏پذير نيست؛ يعنى دنيا اين را نمى‏پذيرد. امروز دنيا، دنيايى نيست كه به حرف آمريكا گوش كنند؛ ولو حالا نماينده ويژه او به فلان كشور برود، مؤاخذه كند، چه كند. حالا يك چند وقتى اين ادامه خواهد داشت، اما اين قابل ادامه نيست. البته من چند ماه قبل هم گفتم، امروز هم شما مشاهده مى‏كنيد؛ آن چيزى كه اين‏ها در اول امسال گفتند فلج‏كننده، توقع خودشان اين بود كه در ظرف سه چهار ماه واقعاً به فلج برسد. اين سه چهار ماه، بيشتر هم گذشت، به فلج كه نرسيد، هيچى، بحمداللَّه به تحرك بهتر ما انجاميده. پس جهاد اقتصادى براى اين است. يعنى بايستى ان‏شاءاللَّه يك مجاهدت، يك حركت هدفمند و هوشمندانه و با توكل به خداى متعال و با اعتماد به حمايت الهى انجام بگيرد.»

 

درباره وبلاگ

با سلام. این وبلاگ جنبه اطلاع رسانی و احیای مراسم های شهادت و ولادتهای اهل بیت را دارد. این وبلاگ زیر نظر وبلاگ مسجد حضرت ابوالفضل کیان است و امید است که با این وبلاگ بتوانیم قدمی برای اهل بیت بر داشته باشیم. التماس دعا
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان mazhabi و آدرس marasemat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 606
بازدید کل : 78693
تعداد مطالب : 71
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1